Železniční vozidla

27.12.2014 11:50

27.12.2014

Velký Hektor T458.1 - Pustil jsem se do stavby leptu, abych obohatil nejen klubový provoz. Čeká mě dlouhá a trnitá cesta k cíli. Myslím, že stavba samotného leptu bude celkem v pohodě,  ale až příjde na řadu pojezd, spřáhla, osvětlení, DCC zapojení, nabarvení modelu, to bude jiné kafčo. Pro pojezd jsem si pořídil lokomotivu od LifeLike SW8 dle doporučení na klubových stránkách. Poznatky jsou takové, že mě čeká úprava a výroba nového rámu, protože ten z lokomotivy je plastový, není za co přichytit ke kastly (mělo by se to ze spodu šroubovat na tři šroubky) a také nelze k tomu přidělat motor. Kostra motoru je široká, takže mě čeká broušení a i tak si nejsem jist zdali se to tam vejde. Nejspíš budu muset i olověnou kostru nahradit. Čeká mě také vyřešení kynematiky spřáhla. Původní asi nepůjde použít. Dostal jsem se do fáze, kdy jsem si nechal vyřezat pojezd z mosazi, abych mohl uložit motor. Pojezd z LifeLike SW8 nejde použít. Musím doladit osvětlení, sběr proudu, spřáhla, barvení a obtisky. Dost úkolů. Trochu se svítá na lepší časy a možná bude tovární pojezd:). Malá dokumentace v galerii.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/vozidla-zeleznicni/velky-hektor-t458-1/

11.1.2015

Sergej T679.1 - podařilo se mi koupit Sergeje ČSD od trixe, což už jsem ani nedoufal. Na rozdíl od Sergeje Fleischmann nemá Sergej od Trixe pluhy. Existují vyrobené z leptu (lept Kuswa).  Jsou velice povedené, ale mají jednu chybku. Tento lept je udělán pro přichycení na spodní část kastle bez spřáhla, a proto pro provoz je nutné si je upravit pokud tedy chceme mít u Sergeje spřáhla. Při realizaci jsem jedny zničil a až druhý pokus byl úspěšný. Jak jsem zjistil, tak je vhodné nejprve opatrně řezat, vypilovat přesně požadovaný tvar pro uchycení na spřáhlo a pak teprve tvarovat a doletovat stupačky na lept (to lze i před tvarováním, při naletování drží pevně). Při zjištění dobře odvedené práce čeká barvení. Použil jsem Surfacer primer a pak namíchal z bílé a černé (Agama) pokus omyl co nejbližší odstín šedé. Nastříkal, decentně dopatinoval (patinátory Agama), přestříknul polomatným lakem (Agama). No a hned to vypadá lépe:)

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/vozidla-zeleznicni/pluhy-t679-1/

16.01.2018

MUV 69 a PVK - Pořídil jsem si leptanou stavebnici základní verze MUV 69 od firmy Hekttor. MUV 69 je typové označení pro kolejový motorový univerzální vozík, hojně a v různých modifikacích používaný na českých a slovenských železnicích jako motorová drezína nebo pracovní stroj. Myslím, že tato dresina by na žádném kolejišti neměla chybět. Stavebnici z leptu lze pájet nebo lepit vteřinovým lepidlem. Já vše pájím. Vteřinák se mi nezamlouvá. Zjišťuji, že návody u leptaných stavebnic nejsou silnou doménou. U mnoho dílů mi nebylo jasné, kam vlastně patří. Přitom by stačilo doplnit o pár čísel v bublině více a bylo by to pro modeláře snažší. Každopádně po sletování základních částí jsem doplnil všechny doplňky. Kabinu jsem nepřipájel, musím vymyslet jak dostanu dovnitř zasklení a také kvůli barvení. Muvka má menší rozměr dvojkolí, které v eNku je problém sehnat (jedině z vozů rola, ale u nás nesehnatelné), proto jsem zvolil cestu ubroušení půlky kol, aby se do pojezdu vešly. Rozměr kol se dá sehnat v TT, ale tam je třeba vyměnit osu kol. Model nebude pojízdný, takže to nevadí, až bude někde stát. Malý postup stavby v galerii.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/vozidla-zeleznicni/muv69-a-pvk/

22.2.2018

Karkulka T444.1 - Konečně jsem z placaté karkulky udělal 3D karkulku. Lept je od Cekula dodávaný s návodem, obtisky na verzi 725,726, T444.0 a T444.1 což je příjemné. Dále pár obrázků hotového leptu a skutečné vyobrazení lokomotivy. Leptané díly jsou v návodu označeny čísly pro lepší orientaci. Také je uveden seznam jednotlivých dílů a napsaný postup stavby. I zde musím konstatovat, že v návodu jsou mezery a spousta dílů je neoznačena a tudíž je pak orientace, kam který díl patří složitější. Lept jako takový je v pořádku a díly do sebe zapadají. Stavbu jsem započal vyřezáním všech dílů rámu (schůdky, nádrže a přední části rámu). Pak jsem si srovnal, kam který díl patří, neboť je dána delší a kratší část a podle toho patří přiletovat nádrže. Dále jsem pokračoval vyřezáním všech dílů velkého, malého představku a budky na které jsem naletoval jednotlivé doplňky. Jednotlivé díly budky, velkého a malého představku jsem letoval za pomocí kontroly s rámem dohromady, aby díly byly rovně. Na rám jsem naletoval ochoz. Pak přišlo letování na rám, přidělání komínů, střechy a následoval přední a zadní díl masky představku. Důležité je vše vždy rovnou letovat do čisté podoby a pokud je třeba, tak rovnou zabrousit. Nařadu přišly doplňky jako madla, pásky, větráky, stupačky, zábradlí a závěsky. Ještě mě čekají sletovat podvozky a nějaké další drobnosti. Pak už jen udělat pojezd, osvětlení, barvení, obtisky a jít jezdit:)

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/vozidla-zeleznicni/karkulka-t444-1/

4.11.2019

Vůz pancéřák Ca r.v. 1930 - Lept je od DK-MODEL dodávaný s návodem, fotografií a obtisky. Leptané díly jsou v návodu označeny čísly pro lepší orientaci s napsaným postupem stavby. Zde musím konstatovat, že návod je v celku dobře popsán. Jen upozorním na díl číslo 5, který doporučuji naletovat úplně poslední po kompletaci všech dílů skříně, neboť při letování čel překáží. Lept jako takový je v pořádku a díly do sebe zapadají. Díly 35 - 41 jsem naletoval, i když v návodu uvádějí přidělat je až po nabarvení. Můžete nabarvit a pak teprve přidělat nebo barvit zároveň, asi bude záležet na technice barvení. Díl 42 (žebřík) přidělat po doplnění nárazníku a díl 43 (madlo) je třeba přidělat až po sestavení skříně a podvozku (madlo je spojeno s oběma díly). Pak už jen udělat kinematiku na spřáhla, doplnit dvojkolí, doplnit nárazníky, popř. připravit osvětlení, barvení, obtisky, lak a jít jezdit:)

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/vozidla-zeleznicni/vuz-ca-r-v-1930-pancerak/

 

 

 

—————

Zpět