Zapojení, nastavení a programování serv, Dekoder příslušenství

11.07.2012 18:13

Zakoupil jsem si dekodér pro ovládání serv DIGI-CZ 012 (byl přiložen návod, který se opravdu hodí). Nakoupil k tomu čtyři serva (dekoder je pro ovládání čtyř serv), tak aby testování mělo smysl. Byla zmíňka o rušení u serv, tak jsem si k tomu rovnou objednal i filtry pro odrušení. Připájení filtru rušení byla docela ťitěrná práce. Zapojil jsem dle obrázku serva do dekodéru. Připojil jsem na vodiče J+K. Začalo zkoušení nastavení adresy dekoderu a podle tabulky nastavování serv (rychlost serva, úhel vychýlení páky serva). Asi by bylo vhodnější, kdyby dekodér byl napájen zvlášť než přes J a K. Už od začátku mám představu o tom, že vše chci ovládat na panelu pomocí tlačítek či přepínačů a tak jsem si pořídil i dekoder pro ovládání příslušenství pomocí tlačítek. Chvilku mi trvalo než jsem vše správně pochopil (dle tabulky čísel adres) jak se to má zapojit. Je dobré si ke všemu dělat vhodné tabulky, jinak se v těch číslech člověk ztratí. Jsem s tím nadmíru spokojen a vymoženosti DCC se mi začínají zamlouvat. Hlavně to samotné propojení přes express net je fakt šikovné. Z ovládacího panelu do kolejište povede jeden možná dva kabely. 

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/dcc/test-serv/

 

—————

Zpět