Xbus FBO

21.11.2012 22:50

Vypadalo to, že se mi nepodaří sehnat tento dekodér pro zobrazování na panelu obsazenost koleje. Naštěstí jsou mezi námy tací, co jsou nadšenci do výroby elektronických výrobků. Velké díky patří Zbyškovy, který mi tento dekodér vyrobil.

Dekodér funguje jednoduše. Info o něm najdete také na stránkách Jindry Fučíka, který je tohoto dekodéru vynálezce. (má hlavu plných nápadů a to je jedině dobře, nebýt jeho, tak bych měl daleko složitější cestu k představě vytvoření ovládání kolejiště).

Na dekodéru se nastaví adresa dekodéru (je to jako kdyby se připojil další ovladač) a počáteční číslo sběrnice S88 (u centrály nanox to je tedy od 64, kde je pak dále z jedné sběrnice možné získat informace o obsazenosti z osmi úseků. Otestoval jsem to zatím jen na  čtyřech úsecích a vše fungovalo. Lokomotiva projíždí a jednotlivě rozsvítí ledky na daném úseku ve kterém se zrovna nachází. Když přejíždí daný úsek do druhého úseku rozsvítí se i druhá ledka, takže je vidět, kde se zrovna přesně lokomotiva nachází. Existuje určitě spoustu jiných alternativ, takže pro mě je to zatím nejednodušší cesta. Tento dekodér jsem chtěl hlavně z důvodu, že nebudu používat PC a tak můžu tento dekodér krásně zabudovat do bedničky se schématem ovládání kolejiště.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/dcc/xbus-fbo/

 

—————

Zpět