Výroba tunelového portálu pro vláček Merkur 1:45

25.11.2013 13:16

Měl jsem tu čest pomoci s instalací kolejiště na Vánoční výstavě pořádané v Betlémské kapli. Výstava bude probíhat od 30.11. až do 6.1.2014. Letos bude k vidění expozice jezdícího vláčku Merkur. Po získání informací, že se tam bude klenout 1,5 metrů dlouhý příhradový most a že se uvažuje o tunelu, neváhal jsem využít příležitosti ztvárnit tunelové portály. I kdyby se nakonec portály z nějakého důvodu na výstavě nepoužily, tak to beru jako příležitost pohrát si s patinováním a výrobnímy procesy. Našel jsem si skutečné rozměry portálu a přenesl v daném měřítku na šablonu z tvrdého papíru. Podle šablony jsem pak z polystyrenu vyřezal na odporové řezačce tvar portálu. Jelikož mi doma zbylo lepidlo na polystyren, které nikterak nevyužiji, tak jsem ho použil na portál. Nanesl jsem vrstvu lepidla na portál a rozetřel. Po zaschnutí jsem druhý den začal tesat tvar kamenných kvádrů. Bylo to dosti narychlo, proto jsem se rozhodl pro tuto variantu. Lepší by byl odlitek ze sádry do kterého by se tesalo lépe. Samozřejmně existují další varianty, záleží na modeláři jaký postup si zvolí. Výsledek mého snažení můžete posoudit v galerii nebo přímo na výstavě. 

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/ostatni/tunelovy-portal/

 

—————

Zpět