Silniční vozidla

14.10.2014 15:50

14.10.2014

Praga V3S - pořídil jsem si oplenový vůz v podání legendární Pragy V3S. Jedná se o resinovou stavebnici. Práce s resinem je jednoduchá, avšak se musí dávát pozor na jeho křehkost, což jsem si ověřil, když jsem dost snadno při vyřezávání z výlisku zlomil rám podvozku. Po vyřezání jsem to celé lepil vteřinovým lepidlem. Kabina vozu mi přišla taková prázdná i když je to v tomto měřítku skoro neviditelné, tak i pro dobrý pocit jsem dodělal řidiče s volantem a druhé sedalo spolujezdce. Je vidět jen při blízkém pohledu. Přemýšlel jsem také na postupu barvení. Nakonec jsem vše slepil dohromady a jen korbu jsem nechal zvlášť. Přestříkal jsem šedou základovkou (Surfacer) pro sjednocení a pak přestříkal zelenou (barva Agama). Zakryl jsem skla kabiny. Pak ručně domaloval pneumatiky a vyznačil přední a zadní světla. Přilepil korbu a dodělal menší háček pro zapojení valníku. Nakonec jsem provedl menší patinaci práškovými patinátory (Agama) a zastříknul lakem (Agama). 

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/vozidla-silnicni/praga-v3s/

1.12.2014

Nádražní vozík s přívěsem - Jednoduchá stavebnice. Doporučeno lepit vteřinovým lepidlem. Pro mě to byla výzva to celé spájet. Celkem se mi to povedlo, až na kolečka která se mi trochu pokroutila. Příště musím zkusit jiný postup. Vozík čeká na začištění, odmaštění a stříknutí barvou.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/vozidla-silnicni/nadrazni-vozik/

4.12.2014 

Karosa C74 - objevil jsem, že je možnost si postavit povedenou stavebnici autobusu z leptu. Doporučuji nosnou konstrukci letovat. Nepovedlo se mi to úplně cistě (s letováním leptů se teprve učím), ale drobné opravy se dají zakrýt cínem nebo pak tmelem. Při dokončení pájení je model třeba očištit, odmaštit a nastříkat základovkou (surface primer). Po zaschnutí stříknuto bílou barvou od Agamy. Pak čekaly obtisky. Práce s obtisky byla poměrně jednoduchá. Pořídil jsem si přípravek na obtisky od Agamy. Před nanášením obtisků je dobré to stříknout lesklým lakem, nanést obtisky a po zaschnutí udělat pokud chcete nějakou patinu a nakonec přestříknout matným lakem. Výsledek viz galerie.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/vozidla-silnicni/karosa-c74/

6.2.2015

Tatra 138 - další stavebnice  z rezinu do které jsem se pustil byla moje oblíbená Tatra 138. V krabičce najdeme díly, které si opatrně skalpelem vyřezáme a pokud je třeba zapilujeme. Rezin je, jak jsem již zmiňoval při hrubší manipulaci docela křehký, tak opatrně. Lepím zeleným vteřinovým lepidlem. Stavba jde rychle a snadno. Je třeba si předem stanovit do jaké míry slepíme díly, abychom mohli jednoduše model nastříkat základní barvou (surface primer) a pak vrchní barvou (vallejo, agama, nebo další dle vaší oblíbenosti). Po nastříkání barvou jsem dobarvil detaily (světla, pneumatiky, držáky atd.) Udělal jsem decentní patinaci zaprášením a na korbu zbytky písku. Pak přestříknuto matným lakem. Výsledek viz galerie.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/vozidla-silnicni/tatra-138/

 

—————

Zpět