Stavba modulů 1 a 2

13.04.2012 21:57

Konečně jsem si našel čas na stavbu. Netušil jsem, že sehnat a nechat si nařezat březovou překližku bude takový problém. Na doporučení jsem si nechal nařezat březovou překližku v Rudný u Prahy (v domácích podmínkách bych to tak přesně nenařezal, i když musím říci, že i tak to bylo asi o 1 mm mimo daný rozměr). Nakreslil jsem si jaké díly budu potřebovat a v jakém množství a zaslal objednávku. Normované čela jsou v rozměru 100x400x12mm. 12cti milimetrovou překližku zrovna neměly, tak jsem vzal 15cti milimetrovou, což nevadí. Rozměr modulů jsem se kvůli prostoru doma rozhodl udělat 800x400mm. Budu dodržovat Zababovskou normu, protože bych se rád zůčastňoval klubových akcí. I když zatím nejsem zcela rozhodnut se přihlásit do klubu. Na začátek jsem se rozhodl, že se pustím do tří modulů - první znázorňující širou trať a druhý jako dvojmodul. Do budoucna plánuji, že si z dalších modulů postavím takový malý rozebíratelný layout doma:). Přesný námět je v přípravě. Potřebuji si totiž udělat výlet do daných lokalit a zdokumentovat skutečnost. Myslím, že stavba mi zabere hodně času a peněz. Proto mě jak to tak vidím pětiletka nemyne:). Myslím si však, že stavba slušně vypadajícího kolejiště je na víc jak pětiletku, při domácích podmínkách (jsou samozřejmně výjímky). Vytvořil jsem pár fotek ze stavby. Prozatím jsem nepřidělal vrchní část na modulech a na dvou modulech držáky na nohy. Potřebuji totiž dokoupit zbylé držáky nohou a k tomu hliníkové nohy.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavba-modulu/stavba-modulu-1-a-2/

01.02.2013

Stavba modulu 1 - přidělal jsem nosník trati, nalepil korek (lepím Pattex wood) ve dvou vrstvách (3mm podklad a 2mm pod kolej). Zatím cvičně položil kolej. Další fází bude elektrifikace. Představa o podobě modulu není zatím scela dořešena. Tak uvidím zdali se mi to podaří:)

15.3.2013

Dodělána a odzkoušena elektroinstalace.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavba-modulu/stavba-modulu-1-a-2/

27.11.2015

Z důvodu času a změny směru modelářské práce jsem dvoumodul č. 2 prodal.

 

—————

Zpět