Odporová řezačka na polystyren

02.06.2013 21:08

Zjistil jsem, že pokud budu chtít doma upravovat polystyren vzniká několik možností jak toho docílit. Vzhledem k tomu, že v domácím prostředí při krájení či řezání polystyrenu vzniká dosti nevyluxovatelný nepořádek, rozhodl jsem se zbastlit z toho co doma najdu tuto řezačku. Pár návodů na sestavení  řezačky se dá najít na internetu, odkud jsem čerpal i já. Jediné co jsem si musel koupit byl odporový drát, který jsem zakoupil v GME. Samozřejmně předpokládám, že Vás hned bude zajímat jaký drát použít. Použil jsem HANTHAL R=53,10 ohm/m průměru 0,18mm. Princip fungování je jednoduchý. Na regulovatelnou část zdroje (FZ1), který používám jsem propojil + a - přes odporový drát viz obrázek. Při řezání pokud vidíte, že se drát zadrhává, jednodušše otočíte více regulátorem na zdroji. Pokud vidíte, že se to zase moc škvaří jednoduše regulátor ztáhnete. Zhruba na 9V mi to řeže krásně. Záleží na síle polystyrenu. U řezání doporučuji větrat. Řezání zdar:)

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/rezacka-polystyrenu/

 

—————

Zpět