Hvězdonice - modulová stanice

15.05.2020 16:44

15.5.2020 - Zahájení stavby, plánování, nákup komponentů

Po několika letech jsem se konečně rozhodl si postavit stanici  Hvězdonice  jako modulovku. Stanici bych chtěl situovat do období 1970-1990. ( v 80tém jsem se narodil, takže si nádraží pamatuji z pozdějších let). Plánek stanice jsem si překreslil do Scarmu, abych zjistil jak vychází délka a kolik modulů nakonec bude. Stanici bych chtěl postavit dle skutečnosti od přejezdu k přejezdu, což vychází na tři moduly (3x80 cm). Zdali stavba stanice půjde dobře, tak jako další modul postavím dálniční most. Velké díky patří autorovi nakresleného návrhu stanice Hvězdonic M.Ferdiánovi.

18.01.2021 - Moduly Hvězdonice

Z vyfrézovaných dílů jsem sestavil tři moduly o délce 2400 mm. Připravil před nalepením svchní desky drážky, aby se mohli protahovat kabely. Při zadání na frézovaní jsem si to neuvědomil a byl by to problém, pak při protahování kabelů, když jsou tam vlepena dvě ztužující žebra. Moduly mezi sebou mám načepovány a i nyní pro napojení dalších modulů jsou již čela také načepovány pro rychlejší a přesnější stavbu layoutu na případném setkání. Po smontování jsem nalepil korek. Mám rozkreslené koleje jak by to mělo na modulech vypadach. 

11.4.2023 - připraveny koleje na letování drátů a vrtaní děr pro jejich protažení. Následně budou přilepeny. 

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavba-modulu/hvezdonice/

27.02.2021 - Návěstní moduly

Návěstní moduly budu mít dva vjezdové a dva moduly jako předzvěst. Je to jednoduchá stavebnice. Nejprve jsem si předvrtal díry, pak sestavil nasucho k sobě, vyvrtal díry dle čel, pak rozebral, napatlal lepidlem (používám pattex wood) a sešrouboval. Při této činnnosti je zapotřebí si hlídat rovnost všech stran, aby se modul nezkroutil. Pak jsem si nastříhal korek a nalepil. Dále jsem si vyměřil kolej a navrtal díry pro protažení drátů. Na modulu na kraj čela jsem zatloukl hřebíky na které jsem přiletoval kolej. Zespodu jsem přišrouboval lištu do které jsem smotal dráty a přiletoval konektory. Nyní mě čeká sestavení návěstidel a provedení krajiny na modulech. 

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavba-modulu/hvezdonice/navestni-moduly/

25.05.2021 - Ovládací pult Hvězdonice

Ze zbytků co dům dal vznikl tento ovládací pult. Plánek jsem si rozvrhl a nakreslil ručně. Pro ovládání stanice jsem se rozhodl využít komponet od MGP. V ovládacím pultu jsou dva panelové dekodéry pro tlačítka, napájecí deska a 6 dekodéru na ledky. Drátování zabralo docela dost času. Doporučuji si vše očíslovat od tlačítek až po všechny ledky. Bude se to hodit až se budou programovat dekodéry. To mě čeká až zprovozním na modulech elektroniku, kde budu mít dva návěstní dekodéry, dva dekodéry na serva pro ovládání výhybek a čtyři dekodéry obsazení úseků a samozřejmně napájecí dekodéry. Pult se mi podařilo zapojit a všechny ledky svítí. Uvidím jak mi půjde pak programování a zdali jsem při plánování na něco nezapomněl.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavba-modulu/hvezdonice/ovladaci-pult/

27.11.2021 - Modul dálničního mostu Hvězdonice

Z vyfrézovaných dílů jsem sestavil budoucí modul rozšiřující stávající stanici Hvězdonice a to o dálniční most. Sestavení nebylo nikterak těžké. Horší to bylo s tvarováním krajiny a návrhu mostní kontrukce a mostovky. Dohledat nějaké plány s konkrétními rozměry, profily a výšky byl docela problém. Podařilo se mi dohledat jeden výkres. Nepodařilo se mi dohledat dobové fotografie z výstavby, kdy až pod most vedla kusá kolej, kam byl dopravován materiál na stavbu. Měl tam být i jeřáb. Dodnes je pod mostem betonové zarážedlo. Po vytvarování krajiny byla nastříkána kolej barvou vallejo Dark Earth a na rez byla použita Light Rust. Poté byly přilepeny pilíře. Krajinu jsem dále zapatlal tmelem Ostafix a následně nabarvil na zelenou tonovací fasádní barvou Barlet. Nabarvil jsem pilíře. Následovat bude zaštěrkování koleje a dodělání krajiny.

28.9.2022 - Dokončil jsem mostovku, povrch silnice, svodidla, zábradlí. Ještě zbývá dokončil dopravní zančení a trochu patinace.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavba-modulu/hvezdonice/modul-most/

 

 

—————

Zpět