Stavby Šikulové

17.01.2014 11:42

16.2.2013

Strážní domek - hotov i s osvětlením. Celkem jednoduchá stavba s tím, že chvíli trvalo než jsem vymyslel jak nejjednodušeji zabudovat osvětlení. Jednu místnost jsem přepažil, aby nesvítili tři okna najednou, to by vypadalo divně. V návodu se nedočtete jaké lepidlo použít. Použil jsem herkules. Parádně zpracovaný je komín, při lepení hezky zapadají cihličky do sebe. Už jen dopatinovat a je to.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavby-na-kolejisti/stavby-sikulove/

17.1.2014

Trafostanice - velice jednoduchá stavbička. Pokud plánujete si doladit barevné zpracování, doporučuji nabarvit zdivo předem než nalepíte ozdobné zdivo a dveře, které si nabarvěte také před nalepením. Trochu jsem to stříknul, aby barvy nebyly, tak syté a čisté. Dodělal jsem si stříšky nad dveřmi a rozvodnou skřínkou, které nebyly vytvořeny ve stavebnici. Po zabudování do krajiny pak ještě dodělám okapy a dopatinuji.

Dřevěná lávka - přecizně zpracováno, díly krásně zapadají do sebe. Začal jsem spodní kostrou, nalepení výdřevy a pak zábradlím. Konečné dobarvení provedu až při zabudování do krajiny.

Kůlna - velmi přesné zpracování. Nejprve jsem nalepil folii na zadní stranu okna. Na spodní destičku jsem nalepil obvodové stěny, které je vhodné vpasírovat od bočních přes přední a zadní stěnu. Spodní soklík přední a zadní stěny totiž překrývá boční. Trámky jsou hezky vyřezány a krásně zapadají do otvorů. Dejte si pozor až je tam budete vkládat, jsou vyříznuty dle sklonu střechy, a tím tam krásně padnou. Střechu a spodní část podbití doporučuji slepit a srovnat před nalepením na stavbu (slepit dohromady a zatížit něčím rovným). Po zaschnutí teprve lepit. Nakonec si na střechu nalepíte postranní ochrané lišty (popřípadě přiloženou lavičku, kterou si asi doplním až bude kůlna na místě).

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavby-na-kolejisti/stavby-sikulove/

11.2.2014

Vedlejší přístavba - další povedená stavba. Začal jsem nalepením folie na okna. Okna se skládají z pěti dílů. Půlku okna jsem vlepil do zdi. Také jsem domaloval bílou barvou vnitřní orámování okna a i vnitřek budovy jsem vymaloval tmavou barvou. Dobře se podívejte jak se okno bude skládat, aby vám pak pěkně lícovalo až ho budete vlepovat do zdi. Po slepení obvodové zdi jsem vložil příčné trámky a dolepil druhou vrstvu obvodových cihel. Pozor až budete lepit druhou vrstvu cihel. Je třeba trámek prostrčit a je to velmi na těsno, tak pozor ať si cihly nezničíte. V budově je dosti těsno a tak jsem se rozhodl udělat menší změnu a udělat venkovní osvětlení vchodu. Dolepil jsem druhou půlku oken a pak omítku okolo oken. Přilepil zbytek trámků. Střechu jsem si slepil předem spodní a vrchní část k sobě pod rovným zatížením. Po přilepení střechy jsem slepil komín a přilepil na střechu. Pak ještě zbývala skřínka vedle dveří a samotné dveře. Nad dveře jsem si dodělal stříšku, aby trochu zakryla světlo a vypadalo to lépe. 

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavby-na-kolejisti/stavby-sikulove/

26.8.2014

Zastávka Citonice - povedená menší stavbička od Šikulů. Jediné co musím vytknout je návod. Stal se mi osudným, když jsem přehledl, že na spodní sokl a obložení z cihel jsou použity dvě vrstvy. To jsem zjistil až když jsem nalepil tu špatnou vrstvu a říkal si kam, že patří tito další cihly. V návodu je to dost nešikovně uvedeno. Vzhledem k nemožnosti bez poškození to opravit jsem to nechal bez tohoto soklu. Další ošemetná věc je při montáži komínu. Je to hodně drobné a při špatné manipulaci se odlupují cihly, (to samé platí při obkládání cihelného soklu). Takže opatrně při manipulaci, stačí málo a cihly opadají. Nebyla by zastávka bez laviček, tak jsem jich pár udělal a dal dovnitř zastávky. Aby aspoň trochu byly vidět, tak jsem nechal dveře do čekárny otevřený. Dodělal jsem vnitřní osvětlení. Venkovní patinaci dodělám časem.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavby-na-kolejisti/stavby-sikulove/

14.12.2014

Stavědlo Vyšehrad - Stavby od Šikulů mám rád. Další precizní stavba. Tentokráte jsem zvolil jiný postup. Vyřezal jsem si všechny díly, abych pak neztrácel čas při stavbě. Stejně více člověk staví intuitivně. Nevím proč, ale návody a popis stavby nejsou silnou stránkou výrobce. Popis stavby v galerii.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavby-na-kolejisti/stavby-sikulove/

06.06.2015

Strážní domek Kleny - Stavbička strážního domku od Šikulů nezklamala a preciznost dílů je parádní. Trošku mezera je v návodu, ale to vyplyne z postupu modeláře jaký si zvolí. Začal jsem s přípravou menších dílů jako jsou okna, komíny a bez lepení jsem si zkusil, jak bude domek vypadat. Přemýšlel jsem dopředu jak vytvořit osvětlení, neboť domek je dvoupodlažní a při slepení dvou pater by již nebylo možné osvětlení dodělat. Plánoval jsem samostatné osvětlení na půdě, prvního patra a u vstupních dveří. Začal jsem lepením spodního patra, pak jsem lepil první patro, kde jsem před přilepením půdy již namontoval osvětlení. Po dovybavení interiéru jsem to celé zkompletoval i se spodním patrem, kde v předem vyvrtané díře protáhl kabely od osvětlení. Přišly na řadu dřevěné krovy, což když lepíte přesně  tak krásně zapadaj na své místo. Na půdu jsem nafoukal seno a pak přišel čas na pokrytí střechy. Před začátkem pokrývačkého umění jsem nalepil střešní průlez a komíny, abych mohl přilepit plechové olemování. Pak teprve je správně začít s lepením krytiny. Nastala zdlouhavá práce lepení šindelů. Snaha lepit přesně a správně. V průběhu lepení jak přišlo pod ruku a uvažení, že  je to vhodné jsem lepil drobné doplňky jakož to lišty, cihlové lemování zdí a oken, střešní lávku, schody, spodní chlívek, dveře, okenice atd. Drobné doplňky budou dodělány při patinaci a umístnění na modulu.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavby-na-kolejisti/stavby-sikulove/

04.02.2018

Trafostanice - Po dlouhé době další stavba od Šikulů. Jako vždy pěkně zpracovaná jednoduchá stavbička. Po vyřezání dílů, jsem si nejdříve připravil nalepení oken a dveří na hlavní stěny. Těžko by se to pak dolepovalo. Spodní patro a druhé patro krásně do sebe zapadá, takže s tím není žádný problém. Trochu zručnosti u lepení okrasných prvků. Pak přišla na řadu spodní stříška a nakonec vrchní střecha. Nakonec je dobře si stavbu napatinovat, aby se co nejlépe zakomponovala do plánovaného umístnění na kolejišti nebo diorámatu.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavby-na-kolejisti/stavby-sikulove/

12.03.2021

Potraviny Jednota - Ve Hvězdonicích vedle nádraží fungovala jednota, takže tato stavba na modulové stanici nesmí chybět. Jako vždy co se staveb od Šikulů týče pěkně zpracovaná jednoduchá stavbička. Po vyřezání dílů, jsem si nejdříve připravil nalepení oken a dveří na hlavní stěny. Těžko by se to pak dolepovalo. Slepil jsem si obvodové zdi a připravil spodní rám na budoucí podlahu. Dolepil jsem venkovní dlažbu a schody. Pak mě čekalo nalepit vnitřní vybavení obchodu. A může se jít nakupovat. Dále mě čeká ještě dodělat osvětlení obchodu a doplnění nezbytných doplňku okolo obchodu. To mě čeká až si stavbu zakomponuji do prostoru na modulu.

viz: https://ukrecka.webnode.cz/fotogalerie-zeleznice/stavby-na-kolejisti/stavby-sikulove/

 

—————

Zpět